Het voorstel van duo-raadslid Sebastiaan van der Veer om het budget voor de Leidse muurgedichten te verhogen is bijna unaniem door de Leidse gemeenteraad overgenomen. Met deze verhoging kunnen beschadigde muurgedichten worden hersteld.

Leiden heeft nu nog veel van deze muurgedichten, zelfs meer dan 100. Prachtige poëzie in allerlei talen, en soms ook wetenschappelijke formules uit de rijke Leidse universitaire geschiedenis. De muurgedichten zijn deel van het Leidse erfgoed en zijn het waard om behouden te worden.

Helaas zijn niet alle muurgedichten in goede staat. Een deel van de muurgedichten is zelfs overgeschilderd, omdat er geen geld of aandacht was om het muurgedicht te behouden. Met het voorstel van het CDA Leiden wordt het (beperkte) budget komende vier jaar verdrievoudigd en kan Leiden weer gaan pronken met de prachtige muurgedichten.