Als gevolg van de lockdown gingen speeltuinen dicht, het viel namelijk onder de noemer 'publieke ruimtes', ondanks onbegrip van de vele ouders. In het jongste advies van het OMT wordt het belang van buitenspelen benadrukt. "De Coronacrisis is nog steeds gaande, maar we moeten doen wat we kunnen voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van kinderen en daar hoort vrij spel in speeltuinen bij. Zeker omdat het OMT adviseert dat speeltuinen gewoon open kunnen. Speeltuinverenigingen zouden daarop geen uitzondering moeten zijn", aldus Roeland Storm, raadslid Leefbaarheid en Bereikbaarheid. Afgelopen donderdag in de commissievergadering reageerde Burgemeester Lenferink op de vragen van het CDA en de PvdA met het antwoord: “Men is bezig met strenger maken van regels, waardoor er niet voor wordt gevoeld om versoepelingen door te voeren”.

Lees hier het artikel van sleutelstad: https://sleutelstad.nl/2021/01/21/pvda-en-cda-roepen-op-om-leidse-speeltuinen-weer-te-openen/