Joost Bleijie

Fractievoorzitter en lijsttrekker

Joost Bleijie (38) is een geboren en getogen Leidenaar. Bleijie studeerde geschiedenis aan de universiteit Leiden, was voorzitter van Leidens grootste studentenvereniging Augustinus, was Raadslid in de periode 2006 – 2008, was Centrummanager in Leiden, gaf jarenlang stadswandelingen door de binnenstad, spreekt jaarlijks tijdens Leidens Ontzet de Den Tonkelaarrede uit en was medeoprichter van de LeidsePas. Momenteel is Bleijie beleidsmedewerker Recreatie en Toerisme in de gemeente Nieuwkoop. Bleijie woont met zijn vrouw en drie zoons in de Merenwijk, de wijk waarin hij zelf ook opgeroeide. Voetballen is zijn hobby, maar Leiden is zijn passie.

Waarom Raadslid voor het CDA? Omdat ik me als geboren en getogen Leidenaar wil inzetten voor de stad zodat mijn 3 zoons later in net zo’n mooie stad opgroeien als ik.

Mijn belangrijkste punten waar ik me hard voor wil maken zijn:

1. Behoud van Cultuur en Historie, waarbij cultuur en erfgoed in ere worden gehouden en toegankelijk zijn voor iedereen.

2. Een economisch vitale stad waar ruimte is voor het (startende) bedrijfsleven en waar het goed ondernemen is. Over ondernemerschap schrijft Bleijie wekelijks de column Onder Ondernemers in het Leids Nieuwsblad.

3. Een stad waar mensen kunnen wonen in levendige buitenwijken met goede voorzieningen voor de bewoners.

Joost heeft in zitting in de commissie Werk en Middelen en voert het woord over de onderwerpen Economie, Recreatie, Toerisme, Cultuur, Werk, Inkomen en Financiën.