12 oktober 2020

Gert Hogervorst

Afgelopen weekend is op 86 jarige leeftijd de heer Gert Hogervorst overleden. Gert heeft veel voor Leiderdorp en de CDA afdeling betekend.  Hij was op zijn hoge leeftijd en binnen de mogelijkheden die zijn ziekte hem nog gunde een zeer betrokken lid.  Ook de afgelopen paar jaren mochten we Gert nog vaak op onze vergaderingen ontmoeten.

Gert was vanaf 1982 twintig jaar lang actief in de lokale politiek voor het CDA, waarvan twaalf jaar als raadslid. Bij zijn afscheid werd hij koninklijke onderscheiden. Maar ook naast de politiek was Gert Hogervorst zeer actief in Leiderdorp, onder andere bij Protestante Gemeente Leiderdorp, de Vereniging IJssport Leiderdorp,  de Stichting Hart voor Leiderdorp en als vrijwilliger bij de schooltuinen.

Wij kijken met groot respect en dankbaarheid terug op de lange periode dat Gert Hogervorst onder ons was.

Foto uit archief Leiderdorps Weekblad. Zie ook berichtgeving in Leiderdorps Weekblad: https://www.leiderdorpsweekblad.nl/nieuws/algemeen/61185/gert-hogervorst-overleden