05 december 2021

Kandidaten gemeenteraadsverkiezingen bekend!

Donderdag 2 december hebben de leden van de Leiderdorpse CDA-afdeling de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 vastgesteld.

Lijsttrekker Medea Hempen, al eerder in september tot lijstrekker gekozen, over de kandidaten: ‘Ik ben heel blij met deze lijst. We hebben een mooie mix van jong en oud, man en vrouw en nieuwe en ervaren kandidaten. De lijst, met kandidaten met uiteenlopende achtergronden, past bij onze verkiezingsslogan: Samen zijn wij Leiderdorp.’

Mirjam van der Stelt staat op plek 2. Mirjam heeft een brede achtergrond en is in het dagelijks leven adviseur crisisbeheersing bij de veiligheidsregio. Zij heeft inmiddels 12 jaar raadservaring in de lokale politiek. Als relatieve nieuwkomer staat op plek 3 Sander den Outer. Deze jonge, geboren en getogen Leiderdorper werkt als officier bij de Koninklijke Luchtmacht en is sinds juni jl. burgerraadslid voor het CDA. Op plek 4 staat Jan Huisman. Jan woont met zijn gezin al meer dan 20 jaar in Leiderdorp en is in het dagelijks leven manager bij een Nederlandse bank. Jan is sinds 2018 burgerraadslid. De top 5 wordt compleet gemaakt met Jeff Gardeniers, oud-raadslid, oud-wethouder en huidige voorzitter van het CDA Leiderdorp.

In totaal staan er 16 kandidaten op de lijst. De lijstduwer is Joop van Huut. Joop is actief als vrijwilliger bij o.a. de schooltuinen, voetbalvereniging RCL, volkstuinvereniging De Bloemhof en parochie De Goede Herder. Ook politiek is hij al vele jaren betrokken bij het CDA. De laatste vier jaar als fractiesecretaris. Klik hier voor de totale kandidatenlijst.

De kandidaat-wethouder voor CDA Leiderdorp is Daan Binnendijk. Hij staat niet op de lijst, omdat hij in Rijnsburg woonachtig is. Daan is sinds 2019 wethouder in Leiderdorp. In korte tijd heeft Daan, als fietsende wethouder, velen binnen en buiten de Leiderdorpse politiek voor zich gewonnen. Medea Hempen: ‘We zijn erg blij dat Daan Binnendijk bereid en beschikbaar is om zijn rol als wethouder voort te zetten. Met hem hebben we een schat aan bestuurservaring beschikbaar voor onze mooie gemeente.’

Het CDA zoekt de verbinding met alle Leiderdorpers. De titel van het verkiezingsprogramma is dan ook ‘Samen zijn wij Leiderdorp’. Het programma besteedt o.a. veel aandacht aan de polders & natuur, wonen, en een goed, zelfstandig Leiderdorps bestuur. Klik hier voor het hele verkiezingsprogramma.

Foto 1 v.l.n.r. Jeff Gardenier, Mirjam van der Stelt, Joop van Huut, Medea Hempen, Daan Binnendijk, Jan Huisman en Sander den Outer

Foto 2 achter v.l.n.r. Joop van Huut, Jeff Gardeniers, Daan Binnendijk, Sander den Outer en Jan Huisman, op voorgrond v.l.n.r. Mirjam van der Stelt, Medea Hempen