28 juni 2021

Nieuw burgerraadslid Sander den Outer

Sander den Outer (26) is maandag 28 juni jl. beëdigd als burgerraadslid voor het CDA tijdens het Politiek Forum van de gemeente Leiderdorp. Sander zal de CDA-fractie versterken voor in ieder geval de duur van de resterende raadsperiode en kijkt hier erg naar uit. ‘Ik vind het een enorme eer om de CDA-fractie te ondersteunen en een steentje bij te dragen aan het mooi houden van Leiderdorp, het dorp waar ik geboren en getogen ben.’

Sander is een echte Leiderdorper, zo is hij bijvoorbeeld tijdens zijn jeugd actief geweest bij voetbalvereniging RCL. In het dagelijks leven is hij officier bij de Koninklijke Luchtmacht en met dezelfde passie en hetzelfde verantwoordelijkheidsgevoel gaat hij zich de komende periode inzetten voor de lokale politiek.

Sander voerde na zijn installatie meteen het woord over de herontwikkeling van de Pinksterbloem. Hierbij vroeg hij onder meer aandacht voor de positie van de jonge woningzoekende. De nieuwe woningen aan de Pinksterbloem zijn bijzonder geschikt voor starters onder de 35 jaar, maar komen ze er ook écht voor in aanmerking? ‘Jongeren vissen continu achter het net, terwijl ze dolgraag hier in Leiderdorp zouden willen blijven wonen. Ik heb dit in de praktijk ook zelf zo ervaren.’ Positief stemt Sander dat alle 92 nieuwe woningen onder de huursubsidiegrens zitten.