Joop van Huut CDA Leiderdorp
06 februari 2018

Onze kandidaten: Joop van Huut

Joop van Huut is onze lijstduwer. Soms hoor je de kritiek dat een lijstduwer, eigenlijk een een nepkandidaat is. Maar dit geldt niet voor Joop. Hij is al actief als burgerraadslid en fractiesecretaris en is ook van plan om dit de komende vier jaar te blijven doen. Lees meer over deze actieve duizendpoot met heel veel wortels in de Leiderdorpse samenleving:

Joop van Huut (1948) studeerde HBO Elektrotechniek/Electronica en was werkzaam als Hoofd Research en Development bij het Marinebedrijf in Oegstgeest. Hij was voor het CDA burgerraadslid van 2002 tot 2006 en raadslid van 2006 tot 2010. Daarna burger- raadslid en actief binnen het CDA en fractiesecretaris. Als raads- lid had hij o.a. zitting in Regionale overlegorganen zoals het Algemeen Bestuur Holland Rijnland, de Milieudienst West-Holland en diverse werkgroepen. Hij is al vele jaren binnen de gemeente actief als vrijwilliger bij onder meer de Schooltuinen, Voetbalvereniging RCL, volkstuinvereniging De Bloemhof en voor de parochie De Goede Herder (voorheen De Menswording). Joop is sinds 2013 campagneleider van het CDA Leiderdorp. Na de verkiezingen blijft hij actief binnen de fractie van het CDA en wil hij zich weer inzetten op het gebied van sport, ruimtelijke ordening en groen. Joop is getrouwd, woont sinds 1978 in Leiderdorp en heeft 2 dochters en 5 kleinkinderen.