17 maart 2018

Oranjewijk

De Oranjewijk is een van de mooie en jne wijken die Leiderdorp rijk is. En met het winkelcentrum de Oranje­galerij zijn niet alleen de benodigde voorzieningen dichtbij, maar is het ook een plaats van ontmoeting.

In de regionale retailvisie is de Oranjegalerij niet aan­ gewezen als prioriteit. Dit betekent dat wanneer een winkelpand leegkomt, de gemeente hier eenvoudig een andere bestemming aan kan geven, zoals een woonbestemming. Het CDA Leiderdorp vindt dit geen goede zaak. Wij vinden het belangrijk dat de Oranjega­lerij een levendig buurtwinkelcentrum blijft en willen ruimte geven aan on­dernemers die hier een winkel willen vestigen. De bestemming detailhandel mag niet zomaar worden gewijzigd. Wij zetten ons dan ook al sinds 2014 in voor het behoud van de Oranjegalerij.

De Oranjegalerij is een levendig hart in de wijk, dichtbij voor uw dagelijkse boodschappen en een plek van ontmoeting. Ook in de komende periode kunt u weer op het CDA Leiderdorp rekenen!