18 september 2018

Rijbewijs 75+

Het formulier Gezondheidsverklaring dat 75+’ers nodig hebben voor het verlengen van hun rijbewijs is binnenkort weer aan de gemeentebalie verkrijgbaar. Dit op verzoek van CDA-raadslid Medea Hempen: ‘We hoorden van inwoners dat het formulier opeens alleen nog digitaal kon worden verkregen: een bezuinigingsmaatregel. Maar voor wie niet zo vaardig is met moderne techniek, bleek het nog geen eenvoudige opgave om aan de verklaring te komen. Daarom kozen veel inwoners ervoor naar Zoeterwoude te rijden, waar de papieren versie nog wel verkrijgbaar is.’

Het CDA vindt dat de gemeente er met haar dienstverlening moet zijn voor álle inwoners, ook voor hen die digitaal minder vaardig zijn. Daarom heeft het CDA de wethouder gevraagd het papieren formulier Gezondheidsverklaring weer aan de balie te verkopen. En met succes: de formulieren zijn besteld en binnenkort ook weer in Leiderdorp verkrijgbaar.

Wilt u de hele tekst van de raadsvraag lezen, klik dan hier.