28 november 2019

Robert Strijk formateur in Leiderdorp

De verkennende partijen CU-SGP, CDA, D66 en VVD zijn verheugd te kunnen melden dat ze in Robert Strijk (D66) de gewenste formateur hebben gevonden. Er is na het eerste gesprek op maandag direct contact met hem gezocht en na een korte schets van situatie en context heeft de heer Strijk zich bereid verklaard om de rol van formateur op zich te nemen.

Deelnemende partijen vinden hem een zeer aansprekende persoonlijkheid en roemen zijn kennis en betrokkenheid van deze regio en zijn verbindend vermogen. Daarnaast geldt hij als een zeer bekwaam en gerespecteerd bestuurder. Exact wat de vier partijen en Leiderdorp nodig hebben om op korte termijn tot een stabiel bestuur te komen.

De onderhandelingen voor een nieuwe coalitie starten begin volgende week onder leiding van de formateur. Tot die tijd wordt alvast hard gewerkt aan een basis voor de komende gesprekken.