11 december 2018

Voordracht Daan Binnendijk als CDA wethouder

De fractie en het bestuur van CDA Leiderdorp zijn verheugd Daan Binnendijk te kunnen voordragen als wethouder voor Leiderdorp en als opvolger van Jeff Gardeniers.

Daan Binnendijk (51 jaar) is momenteel zelfstandig adviseur. Binnen de Leidse regio is hij een bekende CDA’er. Hij heeft ruime ervaring in politieke en bestuurlijke functies. Van 2002 t/m 2005 was hij wethouder bij de gemeente Rijnsburg. Vervolgens was hij in de periode 2006 t/m 2014 wethouder in de gemeente Katwijk. Van 2016 t/m 2018 is hij wethouder geweest in de gemeente Voorschoten. Hij heeft daarbij verschillende portefeuilles gehad, waaronder financiën, milieu, ruimtelijke ordening, sport en jeugd en jongerenbeleid. Daarnaast heeft hij bestuurlijke ervaring in diverse regionale samenwerkingsorganen, zo was hij o.a. lid Algemeen Bestuur Holland Rijnland, lid Algemeen Bestuur Omgevingsdienst West-Holland (ODWH) en lid Dagelijks Bestuur van de belastingsamenwerking (BSGR).

De fractie en het bestuur zien de komst van Daan naar Leiderdorp met vertrouwen tegemoet. Fractievoorzitter Mirjam van der Stelt: “We zien in Daan een gedreven en ervaren bestuurder, die goed kan verbinden en bewezen heeft resultaten te bereiken.”

Tijdens de raadsvergadering van maandag 17 december 2018 zal Daan Binnendijk door de CDA-fractie worden voorgedragen.