18 september 2011

CDA: Aan de slag met Rustoord!

Even leek het er op dat de bewoners van Rustoord weer waren teruggekeerd op hun vertrouwde stek aan de Vliet. Op het terrein direct aan het water, trakteerde WoonZorgcentra Haaglanden (WZH ) een grote groep ouderen op poffertjes en een eersteklas uitzicht op de festiviteiten rond de Vlietdagen. Maar één blik op het zorgcentrum zelf, doet je snel beseffen dat de bewoners nog altijd elders verblijven. “Ze zijn nog steeds in afwachting van de nieuwbouw van Rustoord”, aldus CDA raadslid Hetty van Enk. Anderhalf jaar geleden alweer verhuisden de bewoners naar Leidschenveen. Hier is prima vervangend onderdak gevonden in zorgcentrum Leilinde. Maar tot nu toe is nog steeds geen schop de grond in gegaan. Terwijl de bewoners liever vandaag dan morgen terugkeren naar deze unieke locatie in het centrum van Voorburg, de plek waar zij zich echt thuis voelen.

De moeilijke woningmarkt en de verkoop van de grond zorgen tot nu toe voor een behoorlijke vertraging. Toch zijn WZH en woningcorporatie Wooninvest vastbesloten om de nieuwbouw van Rustoord te realiseren. Het CDA heeft het college van burgemeester en wethouders gevraagd de gemeenteraad op korte termijn inhoudelijk te informeren over de besprekingen en de voortgang.

Van Enk: “Het is van groot belang dat er eindelijk een doorbraak komt en duidelijkheid voor de oude bewoners en hun familie. De plannen liggen al klaar. Het feestje van vandaag smaakt naar meer. Ik ben er van overtuigd dat iedereen de bewoners van Rustoord graag snel ziet terugkeren aan de Vliet.” CDA-raadslid Aart Paardekooper sluit zich daar bij aan: “Als betrokkenen hun krachten bundelen, kan het nieuwe Rustoord echt van de grond komen.”