24 juni 2022

CDA bedankt Juliette Bouw voor haar tomeloze inzet

Onze CDA-wethouder Juliette Bouw nam deze week, samen met wethouders Floor Kist en Jan-Willem Rouwendal, afscheid van het directe politieke leven. Het CDA is hen dankbaar voor alle inzet die ze al die jaren, en zeker in de Coronaperiode onder zware omstandigheden, voor de inwoners van Leidschendam, Stompwijk en Voorburg hebben verricht.

In het bijzonder willen we natuurlijk onze Juliette bedanken.

Juliette heeft een generatie lang een grote actieve bijdrage geleverd aan het politieke, maatschappelijk en sociale leven in onze gemeente. Zij begon haar carrière in de lokale politiek als bestuurslid van CDA Voorburg, gevolgd door 16 jaar als raadslid, fractievoorzitter en wethouder in Leidschendam-Voorburg. Een enorme staat van dienst, die zij heeft vervuld met verve en op een manier waar wij als partij heel trots op en dankbaar voor zijn.

Naast een herkenbaar, doorkneed en sterk gemotiveerd CDA gevoel en geluid kenmerkt de inzet van Juliette zich door een tomeloze inzet, bereikbaarheid en paraatheid. Elke keer weer en telkens opnieuw gelardeerd met frisse moed en een benijdenswaardig gevoel voor humor.

Juliette is betrokken en weet dat samenwerken in de politiek een proces van geven en nemen is, van schuren en vaardigheden, maar bovenal een proces waarbij je het uiteindelijke belang van de gemeente en haar inwoners voor ogen moet houden. Dat deed zij met grote mate. Juliette ziet dat belang als een taak en een opdracht. Daarin gedragen door de overtuiging van de kracht van haar politieke gedachtengoed; het Christendemocratische gedachtengoed.

De leden, het bestuur en de fractie van het CDA-Leidschendam-Voorburg danken Juliette voor al die jaren van inzet en verbinding langs de Vliet.

Oud-wethouders Floor Kist, Jan-Willem Rouwendal en Juliette Bouw ontvingen de gemeentelijke onderscheiding de Vroedschapspenning in zilver van burgemeester Jules Bijl, vanwege hun werk als wethouder de afgelopen jaren.