31 december 2021

CDA deelt oliebollen uit in woonzorgcentra en aan hulpdiensten

Zoals ieder jaar op oudjaarsdag hebben CDA-vrijwilligers vandaag traditiegetrouw met ruim 1000 oliebollen van Banketbakkerij Wesseling uitgedeeld bij woonzorgcentra De Mantel, Het Anker, WHZ Prinsenhof, Schoorwijck en Vliethof. Vanwege de maatregelen mochten we de oliebollen helaas niet persoonlijk bij de bewoners aanbieden, konden de dozen vol bollen afgeven bij de receptie zodat het lekkers alsnog bij de bewoners terechtkomt. Iedereen liet zich de heerlijk verse bollen, gebakken door bakker Wesseling, goed smaken!

Naast deze locaties hebben we ook een oliebollen afgeleverd bij de GGD-priklocatie aan de Appelgaarde, brandweer, politie en voor het personeel van ziekenhuis Antoniushove. De oliebollenactie is een jaarlijks terugkerende actie, georganiseerd door het plaatselijke CDA om de band met ouderen en hulpverleners in de gemeente bevestigen en verstevigen, een verbinding die zeker in deze corona-pandemie extra belangrijk is. Bij het uitdelen hoorden wij van de locatiemanagers en -medewerkers wat voor impact de pandemie nog altijd heeft op hun bewoners en collega's.De oliebollenactie is een jaarlijks terugkerende actie, georganiseerd door het plaatselijke CDA.

“In Corona-tijd blijven we dit natuurlijk gewoon doen”, aldus CDA-lijsttrekker Ron van Duffelen, “al is het jammer dat we maar met heel weinig mensen direct contact kunnen hebben om te horen over wat hen bezighoudt. Juist in deze tijd waarin eenzaamheid eenvoudiger kan ontstaan en zorgpersoneel en hulpverleners onder druk staan, is het heel belangrijk contact te blijven houden en de verbinding te leggen.”

Zowel de bewoners van de tehuizen als het verzorgend personeel stelden de oliebollenactie erg op prijs. Dat bleek ook in Schoorwijck, waar lijsttrekker Ron van Duffelen samen met ons jongste kandidaat-raadslid Jorrit Koster oliebollen uitdeelde aan de bewoners.

Wij wensen iedereen een gezond, gelukkig en verbindend 2022!

Lieke Muller en Aat Kranenburg brachten enkele dozen oliebollen naar WHZ Prinsenhof.

Liesbeth van der Heide heeft er zin in om in Het Anker oliebollen uit te delen.

Dolf Bruins deelde samen met Lily en Pieter Smeele oliebollen uit in De Mantel.

Ook Quinte Stout was in Het Anker aanwezig om oliebollen uit te delen.