07 oktober 2014

CDA: kinderen veilig naar de Groen van Prinstererschool

CDA-raadslid Hans Geurts: 'Op basis van signalen van bezorgde ouders heb ik de wethouder een aantal weken geleden vragen gesteld over de onveilige routes naar de tijdelijke locatie van de school aan de Oranje Nassaustraat. Inmiddels is er overleg geweest tussen de partijen. Het CDA wil dat de wethouder in overleg met de school én de ouders duidelijke afspraken maakt om de veiligheid sterk te verbeteren. Het is daarom goed dat de kwestie op dinsdag 7 oktober in de raadscommissie aan de orde komt.'

Wegens de aanstaande verbouwing van de vaste locatie van de Groen van Prinstererschool, worden de meer dan 350 leerlingen tussen de 4 en 12 jaar tijdelijk gehuisvest in de Oranje Nassaustraat. Elke schooldag zorgt dit voor opstoppingen en chaotische situaties: veel kinderen komen nu met ouders op de fiets over de Parkweg of de Herenstraat. In de straat zelf is het krap manoeuvreren en is parkeren lastig.

'Vanuit het CDA zijn we verschillende keren gaan kijken bij de school,' aldus Geurts. 'Ik hoor van ouders en ik heb het zelf gezien: het ziet er niet veilig uit.'

Zeker met slechter weer in het vooruitzicht, waarbij ouders hun kinderen eerder met de auto naar school zullen brengen, zal de drukte op de straten rond de school verder toenemen. 'Dit probleem moet dus zo snel mogelijk opgelost worden. Kinderen moeten veilig naar school kunnen.’