10 juni 2021

CDA: Laat inwoners direct profiteren uit duurzaamheidsfonds

Het CDA heeft de raad opgeroepen om onze inwoners direct te laten profiteren van het duurzaamheidsfonds. Nu gaat ruim 27 miljoen euro besteed worden aan onderzoeken, consultants en ambtenaren. ‘Een gemiste kans’, zo oordeelt het CDA: ‘Ook financieel gaat er veel op onze inwoners afkomen. En juist nu kunnen we besluiten hen tegemoet te komen’, aldus CDA-raadslid Gijs Dupont.

Gemiste kans

Dat de raad tegen een voorstel van de CDA stemde om het overgrote deel te laten terugvloeien naar inwoners beschouwt het CDA als een gemiste kans en een hard gelag voor onze inwoners. Niet alle investeringen in duurzaamheid zijn even rendabel, terwijl wordt verwacht dat de kosten 18.000 of meer per huishouden zijn. Dupont: ‘We moeten ons beseffen dat niet iedereen dit zomaar even kan of wil uitgeven. En dus echt wel een steuntje in de rug kan gebruiken.’

voor meer informatie: CDA-gemeenteraadslid Gijs Dupont

Instagram:  @gijsdupont