02 januari 2013

CDA-oliebollenactie

Ook dit jaar werden de ouderen in de zorginstellingen weer verrast met een overheerlijke oliebol door het CDA-Leidschendam-Voorburg.

De oliebollenactie is een jaarlijks terugkerend festijn. De actie is bedoeld om de band met de ouderen  in onze gemeente te verstevigen en bijkomend van gedachten te wisselen over actuele ontwikkelingen in de zorg en de plaatselijke politiek. “De ouderen in onze gemeente waarderen dit zeer”, aldus CDA-secretaris Atze Dijkstra, die de oliebollenactie organiseert. “Het gaat niet alleen om een aardige attentie, het gaat ook om het sociale contact en het bieden van de mogelijkheid om met politici te kunnen praten over wat de ouderen  in de zorginstellingen bezighoudt. Juist rond Kerst en Oud en Nieuw hebben mensen behoefte aan een praatje en een luisterend oor. Zowel de bewoners van de zorginstellingen  als het verzorgend personeel stellen onze jaarlijkse rondgang met de oliebollen altijd erg op prijs”.  Dat bleek ook in de Sonneruijter, waar raadslid Maarten Jansen en bestuurslid Karin Aleman de bewoners trakteerden (foto).