10 februari 2014

CDA tevreden over aanpak parkeerwegwijzers Voorburg-Centrum

'Het is goed dat ondernemers initiatieven nemen, door bijvoorbeeld een ondernemersfonds in te stellen om het winkelgebied aantrekkelijk te maken, maar dan moet je als gemeente ook kijken waar je een bijdrage kan leveren,' aldus CDA-commissielid Dré Veelenturf. 'Met een relatief simpele aanpassing van de bewegwijzering wijs je de bezoekers snel de weg naar de parkeerplaatsen in het centrum en ontlast je daarmee ook de zijstraten van de Parkweg. Het is altijd lastig om een goede balans te vinden in bewegwijzering. In onze gemeente kan het aantal verkeersborden sterk verminderen maar op de plaatsen waar het echt nodig is moeten ze er gewoon zijn.'

Het CDA heeft wethouder Van Ostaijen gevraagd om naar dit probleem te kijken. Inmiddels heeft de wethouder al een aantal aanpassingen laten uitvoeren. 'Juist in deze moeilijke tijd voor ondernemers kan je als gemeente door actief mee te denken een bijdrage leveren aan de economie. Het MKB levert tenslotte een belangrijke bijdrage aan die economie en de werkgelegenheid in onze gemeente.'