22 mei 2011

CDA wil alternatief voor bus 47

In de commissievergadering Openbaar Gebied is het bezuinigingsvoorstel van Haaglanden voor het Openbaar Vervoer besproken. Vanaf  medio december 2011 gaat dit gevolgen krijgen voor de dienstregeling in onder meer onze gemeente. Het verbeteren van bijvoorbeeld de dienstregeling van de Randstadrail is daarbij het uitgangspunt, maar ook het laten vervallen van de onrendabele buslijn 47. CDA-commissielid Jaap Geluk benadrukte in de commissie: “het laten vervallen van buslijn 47 mag niet plaatsvinden voordat er een goed alternatief is”.  Daarbij valt te denken aan een buurtbus of regiotaxi mits die betaalbaar is. Zonder alternatief worden met name ouderen getroffen. Ook sprak hij zijn zorg uit over de gevolgen van de bezuinigingen in het openbaar vervoer na 2012 die uiteindelijk oplopen van € 7 miljoen tot tenminste € 28 miljoen in 2018.