30 oktober 2011

CDA wil buurtbus 47 voor Leidschendam

De CDA-fractie wil dat er een buurtbus komt in Leidschendam. Deze moet dan de huidige buslijn 47 gaan vervangen die door het Stadsgewest Haaglanden in het kader van bezuinigingen is geschrapt.  Voor de nieuwe buurtbus zijn 25 vrijwilligers nodig die samen met de wijkvereniging en het wijkplatform worden gezocht. CDA-fractieleden Maarten Jansen en Jaap Geluk willen ook graag een actieve bijdrage leveren en zijn daarom begonnen om vrijwilligers te zoeken.

Raadslid Maarten Jansen: “Uit gesprekken met inwoners uit Leidschendam, bleek dat veel mensen gebruik willen blijven maken van de buslijn. Met name voor het vervoer van en naar het winkelcentrum Leidsenhage of het ziekenhuis is de bus belangrijk.” Daarom is het CDA samen met de wijkvereniging aan het kijken of de buslijn niet vervangen kan worden door een buurtbus.
“Het succes van de nieuwe buurtbus 47 voor Leidschendam hangt af van deze vrijwilligers. Hoe meer vrijwilligers, hoe frequenter de bus kan rijden”, aldus fractielid Jaap Geluk. “Uit de reacties vanuit de wijk om de buslijn op te heffen, bleek een enorme betrokkenheid in de wijk. Die betrokkenheid willen we graag gebruiken, om van deze buurtbus een succes te maken.”
De vrijwilligers die gezocht worden, moeten een rijbewijs B hebben en het leuk vinden om één of meerdere keren in de week een ritje op de bus te maken. Het is erg leuk werk en je komt in aanraking met veel verschillende mensen. De buurtbus wordt o.a. mogelijk door een bijdrage van het Stadsgewest Haaglanden.

Voor het bemannen van de bus zijn minimaal 25 vrijwilligers nodig, waaronder iemand die de inzet wil coördineren. Heb je interesse om hier een bijdrage aan te leveren, neem dan contact op met de volgende CDA-fractieleden:

Maarten Jansen,
MHP.Jansen@leidschendam-voorburg.nl