21 maart 2010

CDA wil duidelijkheid voor bewoners Rustoord

Het CDA wil graag duidelijkheid over de planning van denieuwbouw en verhuisplannen voor de bewoners van Rustoord.  CDA-raadslid Aart Paardekooper: “Gemeente én Woonzorg Haaglanden (WZH) moeten nauw samen optrekken in het belang van bewoners en omwonenden.”

\r\n\Tijdens het bezoek van de CDA-fractie op de Open Dag van de Zorg was de nieuwbouw het belangrijkste gesprekonderwerp. Volgens de huidige planning zullen bewoners van Rustoord in mei tijdelijk verhuizen naar woonzorgcentrum Leilinde in Leidschenveen. In de tweede helft van 2010 wordt volgens WZH begonnen met sloop en nieuwbouw. “Het CDA vindt het belangrijk dat verhuizing, sloop en nieuwbouw elkaar zo snel mogelijk opvolgen, om de invloed van de veranderingen voor bewoners en omwonenden zo klein mogelijk te houden”, aldus Aart Paardekooper. Omwonenden kunnen ondertussen terecht in een dagopvang in de buurt. Ook fractiegenoot Hetty van Enk ziet graag een vloeiende samenwerking tussen Woonzorg Haaglanden (WZH) en de gemeente Leidschendam-Voorburg: “Bij elke nieuwe stap moeten WZH én gemeente betrokkenen samen informeren. Daarmee behoudt de nieuwbouw draagvlak.” Het CDA heeft inmiddels raadsvragen over Rustoord aan het college gesteld.