10 maart 2014

CDA: zorg op maat voor ouderen

‘Ook vandaag is duidelijk gemaakt dat ouderen zorg op maat in hun eigen omgeving nodig hebben en dat goede ouderenzorg en thuiszorg  nodig zijn om langer thuis te kunnen blijven wonen,’ aldus CDA-lijstrekker Juliette Bouw.

Met de speciale campagnebus trok het CDA-campagneteam ook langs Nieuw Heeswijk, waar door het afbreken van woonzorgcentrum De Sonneruyter alle nabijgelegen voorzieningen, zoals het restaurant en de kapper, voor de bewoners van de aanleunwoningen, zijn verdwenen. Daarom kwamen de bewoners van Nieuw Heeswijk afgelopen donderdag in actie wegens het gebrek aan centrale voorzieningen bij deze aanleunwoningen. CDA-kandidaat-raadslid Jan Hendriks sprak zijn ongenoegen uit over de ontstane situatie. ‘Dit is waar het CDA al jaren voor waarschuwt. Zo moeten we niet omgaan met onze ouderen.’