10 november 2014

Duivenvoordecorridor: Gemeente verspilt miljoenen

'Dit is werkelijk een schokkend bedrag op een project van in totaal 78 miljoen euro,' aldus raadslid Jaap Geluk. 'Wij hebben grote vraagtekens bij het planologische en financiële beleid van het college ten aanzien van dit project.'

Verantwoordelijk wethouders Mijdam (VVD) en Rozenberg (GBLV) hebben de raad te laat en onjuist geïnformeerd, zo stelt het CDA. Herhaaldelijk hebben CDA-raadsleden Jaap Geluk en Hans Geurts vragen aan het college gesteld, onder meer om een overzicht wanneer het college precies wist wat er aan de hand was.

'Uit de raadsbrief van afgelopen vrijdag waar het door ons gevraagde overzicht staat, blijkt dat het college al in juni op de hoogte was van problemen met de grondexploitatie,' aldus Geluk. 'Vervolgens heeft het college de gemeenteraad in juli een foutieve grondexploitatie laten vaststellen. Dat is echt onacceptabel.'
Het CDA vindt dat het plan voor de Duivenvoordecorridor opnieuw moet.

'Dit verlies is gigantisch en een aanslag op de gemeentelijke financiën,' vult raadslid Hans Geurts aan. 'Van dit geld hadden veel andere zaken gedaan kunnen worden in onze gemeente. En nu is het weggegooid.'

Geurts: 'We gaan hierover met het College nog in debat. Voor het CDA is één ding wel duidelijk: dit kan niet zonder politieke consequenties blijven.'