09 september 2019

Jan Hendriks

Jan Hendriks nieuw CDA raadslid voor Leidschendam-Voorburg

De CDA-fractie draagt Jan Hendriks (62) voor als gemeenteraadslid. Hij volgt Fred Duijn op die deze zomer voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken is uitgezonden naar Marokko. De installatie als raadslid zal plaatsvinden tijdens de raadsvergadering van 10 september

Jan Hendriks, getrouwd, vier kinderen is actief als vrijwilliger op vele terreinen. Hij is onder meer actief (geweest) bij voetbalclub Forum Sport, De protestantse Gemeente Voorburg, aandachtscentrum De Schakel in Leidschenhage, de participatieraad. Tijdens de raadsverkiezingen van maart 2018 haalde hij op een haar na de Kiesdrempel niet.

CDA-Fractievoorzitter Gijs Dupont is enthousiast over het aanstaande nieuwe raadslid. “Met Jan wordt onze fractie versterkt met een gedreven inwoner met een groot netwerk en brede betrokkenheid bij het welzijn van onze inwoners en de kracht van onze verenigingen: een mooie aanvulling voor ons team.”

Jan Hendriks ziet uit naar de benoeming in de raad. “Ik wil mij inzetten om de kennis van onze inwoners (beter) te benutten voor de verbetering van de kwaliteit van beleid van onze mooie gemeente, daar heeft iedereen baat bij.”