15 januari 2012

Onderwijscombinatie en bibliotheek aan het Fluitpolderplein

Met het slaan van de eerste paal voor de nieuwe school aan het Fluitpolderplein in Leidschendam de afgelopen week, zullen toekomstige leerlingen aan het VMBO en MBO vanaf het cursusjaar 2013/2014 onderwijs krijgen in een gezamenlijk nieuw gebouw. Het CDA Leidschendam-Voorburg vraagt regelmatig aandacht voor goede huisvesting en is tevreden dat gemeente hierin investeert.     “Goede huisvesting van de verschillende scholen is belangrijk binnen onze gemeente,” aldus gemeenteraadslid Yvonne van Boheemen. Een breed aanbod van schooltypen zorgt er ook voor dat leerlingen lange tijd korte reisafstanden hebben. Bij het Fluitpolderplein gaat het om een bijzondere combinatie van een VMBO- (Spinoza groep) en MBO onderwijs (ID College). Bovendien is in dit plan ook de bibliotheek opgenomen. Op deze manier kunen VMBO leerlingen uiteindelijk met vakdiploma van het MBO de school verlaten. Dit wordt ook wel een “doorlopende leerlijn” genoemd. Leerlingen van het huidige VMBO Veurs Stip Dalton zijn momenteel gehuisvest aan de Dobbelaan en de MBO leerlingen in het voormalige Zurich gebouw en wachten al jaren op goede huisvesting. De slimme combinatie van een schoolgebouw met de bibliotheek geeft toegevoegde waarde aan de school. De nieuwe school aan het Fluitpolderplein biedt kinderen in onze gemeente een goede toekomst,” aldus raadslid Maarten Jansen.
Foto: Raadsleden Yvonne van Boheemen en Maarten Jansen op de bouwplaats Fluitpolderplein