21 januari 2013

Twee kinderboerderijen blijven bestaan

De nieuwe kinderboerderij Essesteijn krijgt tevens een educatieve functie.
Ook krijgen beide kinderboerderijen een zorgfunctie. Hierdoor is het mogelijk dat mensen met een lichamelijke beperking of een verstandelijke beperking werkzaamheden uitvoeren op de boerderijen. Zo blijven ook zij deelnemen aan de maatschappij.

Kinderboerderij Vreugd en Rust krijgt nieuwe openingstijden: maandag t/m vrijdag van 13.00 tot 16.30 uur en dinsdag- en vrijdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur. Op feestdagen is de kinderboerderij dicht. Het CDA heeft zich ingezet voor deze ruimere openingstijden.

Gelukkig is er ook goed nieuws voor kinderboerderij Rusthout. Er waren geruchten dat er sprake was van bodemverontreiniging. Bodemonderzoek wijst uit dat er geen sprake is van verontreinigingen en dat de nieuwe functie als Stadsboerderij geen probleem is. Hiermee kunnen de Vrienden van Rusthout hun plannen om een Stadsboerderij te realiseren verder voortzetten.