08 oktober 2011

Verzakking aan de Stompwijkse weg per eind 2011 opgelost

Het CDA is zeer tevreden met de toezegging van wethouder Van Ostaijen dat de verzakking aan de Stompwijkseweg aan het eind van 2011 is gerepareerd. “Aan de overlast in het dorp door het heen en weer rijden van het vrachtverkeer komt dan gelukkig een einde” aldus gemeenteraadslid Yvonne van Boheemen. Ook voor de gevestigde bedrijven in Stompwijk, is dit goed nieuws. In de commissie vergadering van Openbaar gebied van 4 oktober is het verzakte weggedeelte en een structurele oplossing van de Stompwijkse weg uitgebreid besproken. Samen met Hoogheemraadschap Rijnland (verantwoordelijk voor de schoeiing en dijk) zal de gemeente samenwerken om geplande investeringen naar voren te halen. Alle onderzoeken die tot dusver zijn gedaan, zullen worden aangewend voor een structurele oplossing.

Bereikbaarheid van het dorp en de Stompwijkse bedrijven is belangrijk voor de economie van het landelijk gebied. Aanpak van de Stompwijkse weg staat nu weer op de gemeentelijke agenda, aldus Yvonne van Boheemen.