Relatie met de randgemeenten

Veel onderwerpen waar wij als gemeente mee bezig zijn en waar we oplossingen voor zoeken stoppen niet bij onze gemeentegrenzen. Daarom is het van het grootste belang dat wij een goede relatie onderhouden met onze randgemeenten en nauw blijven samenwerken op thema's zoals veiligheid, het afvalbeleid, grote infrastructurele projecten en openbaar vervoer. Daar willen we als CDA actief de samenwerking met onze buren zoeken en kijken waar we invloed kunnen uitoefenen. En waar we samenwerken op het gebied van deze thema’s willen wij er voor zorgen dat belangrijke voorzieningen dicht bij de deur blijven. Zo streeft het CDA naar het realiseren van een afvalbrengstation binnen de grenzen van onze gemeente.

We verwachten dat zowel de gemeenteraad als de bewoners van Leidschendam-Voorburg tijdig geïnformeerd worden bij ontwikkelingen aan de rand van de buurgemeenten. Beslissingen van randgemeenten kunnen ook een impact hebben op onze bewoners. Andersom betrekken wij buurgemeenten zo vroeg mogelijk bij ontwikkelingen aan onze kant van de gemeentegrens. Wij zullen voortdurend op zoek gaan naar gedeelde belangen. Ook zal periodiek overleg plaatsvinden tussen de gemeenteraden van onze en buurgemeenten, zodat standpunten gewisseld kunnen worden en besluitvorming afgestemd kan worden.

Wilt u meer weten over onze standpunten over onze relatie met de randgemeente, kunt u hieronder klikken.