10 januari 2021

Spelen en sporten

Het college wil de speelplekken in Lisse verbeteren en een betere verdeling in ons dorp maken. Buiten zijn en spelen is gezond voor iedereen. Het draagt bij aan sociale contacten en bevordert integratie en veiligheid. Dat geldt voor kinderen, maar ook voor jongeren, volwassenen en mensen met een beperking.

Over een periode van 15 jaar zullen 25 speelplekken worden verwijderd. Dit omdat de samenstelling in wijken verandert en daarmee de speelbehoeften.

De CDA-fractie ziet liever goede speelplekken, dan veel. Wij hebben het college gevraagd om de buurt mee te laten praten over de plaats en de invulling daarvan.

En we hebben gevraagd om ongeorganiseerde speelplekken: ouderwets ravotten is belangrijk voor de ontwikkeling. Tenslotte hebben wij gevraagd om aandacht voor het rookvrije karakter van de speelplekken.

De CDA-fractie is akkoord met het plan en zal de uitvoering nauwlettend volgen.