14 september 2021

Fractievoorzitter Marcel ’t Hart niet beschikbaar voor de komende raadsperiode

Fractievoorzitter Marcel ’t Hart heeft het bestuur van CDA Maassluis laten weten dat hij niet beschikbaar is voor de volgende raadsperiode maar zich wel blijft inzetten voor het CDA. Marcel heeft naast zijn raadslidmaatschap een drukke baan waarin hij de komende tijd veel zal reizen. Daarnaast heeft hij een persoonlijke uitdaging in een promotietraject aan de TU Delft die zijn aandacht nodig heeft. Na een periode van 12 jaar waarin hij het CDA actief vertegenwoordigde als steunraadslid, raadslid en in de laatste periode als fractievoorzitter, neemt hij daarmee voorlopig afscheid van de politiek.

Verklaring Marcel:

“Het is een eer om in de gemeenteraad aan de stad te mogen werken. Ik beleefde veel plezier aan contacten in de stad, de samenwerking in het CDA maar ook met andere partijen.

De keuze om te stoppen was daarom ook moeilijk, maar gezien de internationale uitdagingen, in combinatie met de laatste fase van mijn promotiewerk, een onontkoombare keuze. Wanneer je een actieve rol in de politiek hebt, vind ik dat je daar voor de volle 100% voor moet gaan, want dat verdient de stad en dat kan in deze combinatie niet meer.

Ik wil het CDA, de collega’s en de inwoners van Maassluis bedanken voor de mooie samenwerking en het vertrouwen.

Reactie bestuur:

“We willen Marcel enorm bedanken voor alles wat hij voor de stad en het CDA heeft betekend. We begrijpen zijn besluit, maar vinden het wel jammer dat hij voor de komende periode niet beschikbaar is. Zijn enthousiasme, gedrevenheid en vermogen om mensen te binden zullen we erg missen. We zijn blij dat Marcel heeft aangegeven actief betrokken te willen blijven bij het CDA Maassluis en tot aan de verkiezingen in maart de fractie zal blijven leiden.”