05 september 2016

PvdA, CDA en VVD teleurgesteld en verbaasd over terugtrekken Verenigde Senioren Partij

Met teleurstelling en verbazing hebben PvdA, CDA en VVD kennis genomen van het besluit van de Verenigde Senioren Partij om te breken met de coalitie in Maassluis. In de afgelopen jaren hebben we als coalitie goed samengewerkt en we herkennen ons niet in het beeld dat de Verenigde Senioren Partij vandaag schetst.

Als gevolg van het terugtrekken van de Verenigde Senioren Partij uit de coalitie heeft wethouder Van der Houwen zijn aftreden bij de burgemeester gemeld. We begrijpen en respecteren het vertrek van David van der Houwen en bedanken hem voor zijn inzet voor Maassluis. Vooral op het gebied van cultuur kwam zijn brede culturele belangstelling en ervaring van pas. Zo is er mede dankzij hem een breed gedragen cultuurvisie tot stand gekomen.

Als coalitie, dus ook met de Verenigde Senioren Partij, hebben we na de verkiezingen een ambitieus en evenwichtig coalitieakkoord opgesteld, waarin belangrijke afspraken zijn gemaakt op alle grote beleidsterreinen. Voor PvdA, CDA en VVD blijft het coalitieakkoord de basis. Samen met alle partijen willen wij constructief verder werken aan ons mooie Maassluis.