01 april 2020

Hans Horlings overleden

Vanochtend is het bericht gekomen dat onze CDA-wethouder, Hans Horlings, vannacht helaas het gevecht tegen het Coronavirus heeft verloren. Hans was iets meer dan een week geleden opgenomen in het ziekenhuis. In die dagen zweefden wij tussen hoop en vrees en hebben we gebeden om zijn herstel.

Met Hans verliezen wij een door de wol geverfd politicus, een harde en bevlogen werker, een kundig wethouder, maar bovenal een aimabel en uitermate vriendelijk mens. Hans heeft ons als afdeling breder dan slechts met zijn werkzaamheden voor de gemeente bijgestaan. Ook juist als het moeilijk was, bijvoorbeeld tijdens de burgemeestercrisis, was hij er, kalm en vriendelijk, om te helpen alles weer onder controle te krijgen. Hij was een echte steun en toeverlaat voor fractie en bestuur en we zullen hem daarom enorm missen.

Het is moeilijk om deze keiharde realiteit onder ogen te zien. Wij leven intens mee met het verdriet van zijn vrouw en dochter. Met name naar hen gaat op dit moment onze aandacht uit. Wij wensen hen alle kracht toe om dit onbeschrijfelijk grote verlies een plekje te geven in hun verdere leven.