24 december 2017

Op de drempel van 2018

Zo kort voor Kerstmis, een korte terugblik op wat ons in 2017 bezig hield en waar wij als CDA ons met veel energie voor hebben ingezet:

• Bedrijventerrein Harnaschpolder staat volop in de belangstelling. De gronden worden op korte termijn uitgegeven. Onze CDA wethouder Horlings, die ook over de portefeuille Economische Zaken gaat, is blij met deze ontwikkelingen en kijkt tevreden terug op een succesvol jaar inzake de Harnaschpolder.
  • De ontwikkelingen betreffende de N468 bevinden zich in een afrondende fase. De voor de aanliggende bedrijven zo belangrijke gewichtstoename van 20 naar 40 ton wordt daarmee gerealiseerd.
  • De nieuwbouwplannen KeenenburgV en de Zuidrand in Schipluiden zijn aangepast, dit naar aanleiding van een enquête die onze CDA wethouder Annemiek de Goede uitschreef onder de jeugd van Midden-Delfland. De bestaande plannen zijn aangepast zodat aan de wensen van onze inwoners tegemoet gekomen wordt.
  • Met de aankoop van de oude kistenfabriek in Maasland is daadwerkelijk een aanzet gegeven tot de nieuwe inrichting van de Maaslandse Poort, tot opluchting van velen is met de sloop direct aangevangen.
  • Voor het Centrumplan Maasland zijn een aantal kansrijke initiatieven ingediend. In de verschillende initiatieven zitten delen die elkaar versterken. Voor het CDA is van belang dat Centrumplan Maasland een integraal plan wordt, wat naast de herbestemming van het oude Gemeentehuis ook de vitaliteit op en rond het Kerkplein en het gebied waar de voormalige bibliotheek staat benoemd.
  • Midden-Delfland is benoemd tot Bijzonder Provinciaal Landschap, wij zijn hiermee het eerste Provinciale Landschap in Nederland. Als gemeente de taak om de invulling van de status gestalte te geven. Oog voor het landschap en het groene karakter van ons gebied, maar ook zeker oog en aandacht voor de boeren in ons gebied, immers zij zijn de dragers van ons gebied en dat dient op een goede manier gefaciliteerd te worden.

Voor nu wensen wij u hele fijne feestdagen toe en een gezegend en mooi verkiezingsjaar. Ook in 2018 zetten wij ons met frisse energie in voor de belangen van Midden-Delfland en haar inwoners.