26 november 2017

Protestantse gemeente Maasland zoekt naar oplossingen voor huurders

CDA Midden-Delfland heeft deze week een bezoek gebracht aan de protestantse gemeente Maasland en de Oude Pastorie. Ingegeven door de plannen voor het Centrum van Maasland heeft ook de protestantse gemeente plannen ontwikkeld in de Oude Kerk en in de Oude Pastorie.

Plannen protestantse gemeente
De Oude Kerk wordt gerenoveerd, krijgt vloerverwarming en wordt multifunctioneel ingericht. Ook in de Oude Pastorie wordt het nodige geïnvesteerd en worden de beschikbare ruimtes gemoderniseerd. Naast de plannen die er zijn m.b.t. het Oude Gemeentehuis bieden ook de plannen van de protestantse gemeente wellicht een oplossing voor die verenigingen die nu nog in de Magneet resideren en repeteren. Peter van Rijs namens de protestantse gemeente en Reinier Boudesteijn namens het Trefpunt en de Oude Pastorie gaven een heldere uiteenzetting van hun plannen. Zij zijn dan ook in gesprek van de verenigingen die nu gebruik maken van de Magneet. Diezelfde verenigingen zijn nu huurder bij protestantse gemeente en dus zijn deze lopende gesprekken een logische stap.

Inzet CDA
De komende tijd discussieert de gemeenteraad over de verschillende mogelijkheden die zowel het Oude Gemeentehuis als andere opties in de dorpskern van Maasland bieden. Het doel van de CDA is dat er uiteindelijk een oplossing komt die alle verenigingen soelaas biedt, maar die zeker ook een financieel verantwoord plaatje oplevert. Niet alleen qua investering, maar ook op het gebied van de daarbij komende exploitatie. Het bezoek deze week aan de protestante gemeente was in ieder geval zeer verhelderend.