06 december 2022

Terugtreden wethouder Frank ten Have

Met grote spijt en teleurstelling hebben wij kennisgenomen van het besluit dat Frank ten Have terug zal treden als onze CDA wethouder van de gemeente Midden Delfland. De fractie van het CDA onderkent de zorgen van onze wethouder die hij in zijn brief benoemd.

Wij zijn Frank ten Have zeer dankbaar dat hij 2,5 jaar geleden, door het overlijden van Hans Horlings, bereid is gevonden om de open plaats die was ontstaan in te vullen. En ondanks dat Frank niet woonachtig is in Midden Delfland is hij de meest zichtbare wethouder voor onze inwoners. Door de weeks en vrijwel iedere zaterdag gaat hij langs bij individuele inwoners, bedrijven, welzijnsorganisaties en verenigingen om te horen hoe het gaat en waar het college kan helpen. Het is duidelijk dat voor hem de mens centraal staat. Daarnaast heeft Frank ervoor gezorgd dat we een gezonde sluitende meerjarenbegroting hebben en dat daardoor, ondanks de sterk gestegen kosten, de hoogte van de belastingen voor de inwoners ook in 2023 gemiddeld niet toenemen. De financiën  van de gemeente zijn op orde en dat is mede te danken aan de kennis en het inzicht van onze wethouder. We zijn dan ook dankbaar dat Frank bereid is om nog een korte periode als wethouder verbonden te blijven aan Midden Delfland. De fractie van het CDA zal zich beraden op de ontstane situatie.