14 maart 2022

En nu: Stemmen!

14, 15 en 16 maart zijn de stembureau's open!

Op een positieve manier willen we een appèl doen op onze inwoners om te gaan stemmen. Tegelijkertijd willen we aangeven dat dat een groot goed is. We noemen verkiezingen niet voor niks "Het feest van de democratie". In deze tijd van zorgen en oorlog is het belangrijk te beseffen, dat juist een democratisch bestuur en betrokken inwoners van doorslaggevend belang zijn om vrede, solidariteit en gerechtigheid te bewaren. Een groot goed, geen vanzelfsprekendheid!

Positief gestemd?

Na een veelzijdige campagnetijd, waarin de coronamaatregelen steeds minder werden en de zon steeds meer ging schijnen, gingen we met heel veel CDA-ers op pad. We hebben op allerlei plaatsen met inwoners in gesproken, er werden bomen gepoot en taarten gebakken, we gingen op locatie op bezoek en organiseerden activiteiten om veiligheid, bouwen en gezond leven te onderstrepen. Daarnaast zijn activiteiten georganiseerd die een opstapje zijn naar uitvoering van plannen en beleid. Kortom we zijn klaar voor de komende raadsperiode, we hebben er zin in.

Deze laatste actie was oorspronkelijk vrolijker en uitgebreider bedacht. We zouden met ballonnen en taarten het feest van de democratie vieren. In deze tijd van oorlog zoeken we naar een vorm die wel positief en hoopvol is, maar niet te feestelijk en uitbundig.