06 februari 2019

Huisbezoek aan ouderen door vrijwilligers!

In heel Molenlanden gaan vrijwilligers op huisbezoek bij ouderen. De gesprekken gaan over de mogelijkheden en moeilijkheden bij het ouder worden. Zo kunnen de vrijwilligers informeren over mogelijke aanpassingen aan woningen, veranderingen in het openbaar vervoer, activiteiten en hulpmogelijkheden. Maar ook mogelijke moeilijkheden waar de oudere tegenaan loopt kunnen aan de orde komen.

Naast deze huisbezoeken werkt de werkgroep "kwetsbare ouderen" aan tal van activiteiten en gaan in diverse huisartsenpraktijken de assistenten op bezoek bij ouderen. Op deze manier willen we graag dat ouderen in beeld blijven en in kunnen spelen op hun veranderende situatie bij het ouder worden. De gesprekken vinden wij een warme manier van elkaar helpen door ontmoeting!

De hele raad ging akkoord en wethouder Lisanne Lanser wil graag aan de slag met deze opdracht. Zo hebben we un de eerste raadsvergadering van Molenlanden werk gemaakt van onze verkiezingsbelofte!

Wij gaan voor verbinding tussen de generaties. Samen met inwoners, maatschappelijke organisaties en (zorg)instellingen strijdt de gemeente tegen eenzaamheid.