21 oktober 2013

Bijeenkomst over starterswoningen in Streefkerk

CDA Molenwaard organiseert op donderdag 7 november in De Vijf Lelies een bijeenkomst voor jongeren over woningbouw voor starters in Streefkerk.

Het CDA wil iets doen met de signalen uit het dorp dat er dringend behoefte is aan woningen voor starters. De christendemocraten denken daarbij aan woningbouw via collectief particulier opdrachtgeverschap (cpo).  Bij cpo neemt een groep starters zelf de rol van projectontwikkelaar op zich. Doordat de woningen tegen kostprijs worden gebouwd, zijn ze ook beter betaalbaar voor starters. Het CDA wil weten of er onder de jongeren in Streefkerk interesse is voor een cpo-project.

In de afgelopen jaren zijn in Groot-Ammers en Wijngaarden al cpo-projecten voor starters succesvol afgerond. Tijdens de bijeenkomst in De Vijf Lelies zal de voorzitter van cpo-kopersvereniging Wijngaarden meer vertellen over de voordelen van cpo en wat er allemaal bij komt kijken om als groep starters zelf je woning te ontwikkelen. CDA-fractievoorzitter Arjan Kraijo zal toelichten wat CDA Molenwaard verder kan doen met de resultaten van die avond.

De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 7 november in dorpshuis De Vijf Lelies. Aanvang is 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Arjan Kraijo, tel: 06-24231867 of arjan.kraijo@gemeentemolenwaard.nl.