05 mei 2015

CDA organiseert bijeenkomst over wonen in Ottoland

CDA Molenwaard organiseert op woensdagavond 20 mei in het Dorpshuis in Ottoland een bijeenkomst voor jongeren, doorstromers en ouderen over woningbouw in het dorp.

Het CDA wil iets doen met de signalen uit Ottoland dat er onvoldoende mogelijkheden voor met name jongeren en ouderen zijn om in het dorp te kunnen blijven wonen. De leefbaarheid van het dorp kan daarmee onder druk komen te staan. Voor de gemeenschap, de school en de kerk is het belangrijk jong volwassenen voor het dorp te behouden. Maar ook voor ouderen is het prettig om in hun eigen omgeving te kunnen blijven wonen.

Het CDA denkt aan woningbouw via collectief particulier opdrachtgeverschap (cpo).  Bij cpo neemt een groep particulieren zelf de rol van projectontwikkelaar op zich. Doordat de woningen min of meer tegen kostprijs worden gebouwd, zijn ze ook beter betaalbaar voor starters. Het CDA wil weten of er onder de inwoners van Ottoland interesse is voor een cpo-project.

In de afgelopen jaren zijn er in diverse kernen in Molenwaard al cpo-projecten succesvol afgerond. Tijdens de bijeenkomst in het Dorpshuis zal de voorzitter van een van de cpo-kopersverenigingen uit Molenwaard meer vertellen over de voordelen van cpo en wat er allemaal bij komt kijken om als initiatiefnemers zelf je woning te ontwikkelen. CDA-raadslid Frank Meerkerk zal toelichten wat CDA Molenwaard verder kan doen met de resultaten van die avond.

De bijeenkomst vindt plaats op woensdagavond 20 mei 2015 in het Dorpshuis in Ottoland. Aanvang is 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Frank Meerkerk, tel: 06-12402829 of frank.meerkerk@gemeentemolenwaard.nl