15 april 2014

CDA wil gelijke behandeling bij bouwaanvragen

Het CDA wil dat de bouwaanvragen van alle inwoners van Molenwaard volgens een gelijk toetsingskader worden behandeld. De fractie dient hierover dinsdagavond een motie in tijdens de raadsvergadering.

Op dit moment hebben inwoners van de voormalige gemeenten Liesveld en Nieuw-Lekkerland nog ruimere bouwmogelijkheden dan inwoners van de voormalige gemeente Graafstroom. Oorzaak zijn de bestemmingsplannen die nog niet gelijk getrokken zijn. CDA-raadslid Ad van Rees: "Er moet op dit punt sprake zijn van een gelijk toetsingskader voor alle inwoners van Molenwaard. Het kan niet zo zijn dat de ene inwoner groter kan bouwen dan de andere inwoner omdat in de bestemmingsplannen met verschillende maten wordt gemeten."

Het college wil dit zo snel mogelijk repareren en komt later dit jaar met een overkoepelend bestemmingsplan. In de motie vraagt het CDA de bouwaanvragen van inwoners van de voormalige gemeente Graafstroom vanaf heden op gelijke wijze te behandelen conform de vastgestelde bestemmingsplannen van de voormalige gemeenten Liesveld en Nieuw-Lekkerland.