27 november 2012

Leden CDA Molenwaard kiezen afdelingsbestuur

De leden van CDA Molenwaard hebben afgelopen maandag het bestuur van de nieuwe CDA-afdeling gekozen. Elco van den Berg uit Bleskensgraaf wordt de nieuwe voorzitter. Eerder was hij al campagneleider voor de verkiezingen van 21 november en bestuurslid van CDA Graafstroom. De andere gekozen bestuursleden zijn Hendrik Brandwijk (Brandwijk), Sonja van der Meer (Langerak), Piet de Groot (Wijngaarden), Arthur Hartsuiker (Streefkerk), Jan Arie Koorevaar (Goudriaan), Lennard Muilwijk (Groot-Ammers), Piet Stam (Nieuw-Lekkerland) en Jan Stemerding (Molenaarsgraaf). Elco van den Berg gaf als kersverse voorzitter aan te willen werken aan een afdeling die buiten naar binnen wil halen. Door de opzet van thematische groepen, leden en inwoners betrekken bij visieontwikkeling en besluitvorming.

Tijdens de ledenvergadering werd tevens formeel besloten tot het opheffen van de afdelingen Graafstroom, Liesveld en Nieuw-Lekkerland en het oprichten van de nieuwe CDA-afdeling Molenwaard. Daarmee kwam de taak van het overgangsbestuur onder leiding van mr. Arie Slob ten einde. Aan het begin van de vergadering was er taart, aangeboden door CDA-leider Sybrand Buma en partijvoorzitter Ruth Peetoom. Dit als felicitatie voor het goede verkiezingsresultaat van het CDA op 21 november.