30 september 2015

Thema-avond ‘Water in Alblasserwaard en Vijfheerenlanden'

Op maandag 5 oktober organiseert het CDA van Alblasserdam en Molenwaard een thema-avond met als thema ‘Water in de Alblasserwaard en de Vijfheerenlanden’. Speciale gast is CDA-Tweede Kamerlid Jaco Geurts. De avond begint om 19.00 uur. Locatie is het Wisboomgemaal, Overwaard 2 in Kinderdijk.

19.00 uur
Inloop

19.30 uur - 20.00 uur
Tweede Kamerlid Jaco Geurt (CDA) zal spreken over de rol van de politiek ten aanzien van watervraagstukken in Zuid Holland - Deltaprogramma

Jaco Geurts is woordvoerder voor land-/tuinbouw, visserij, natuur, milieu (binnenland),water en externe veiligheid.

20.00 uur - 20.30 uur
Frank Spaargaren - Deltaprogramma Sluis in de Nieuwe Waterweg, zo luidt in het kort het plan dat ir. Frank Spaargaren, prof.ir. Kees d’Angremond, ir. Age Hoekstra, ir. Jan van Oorschot, ing. Cees Vroege en prof.drs.ir. Han Vrijling aan minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu hebben voorgelegd.

Frank Spaargaren, gaf in de jaren zeventig leiding aan de bouw van de Oosterscheldekering

20.30 uur - 21.00 uur
Arie Bassa over de taken van WSRL in het kader van Deltaprogramma