01 april 2013

Van de fractie

De verkiezingen zijn geweest, de raadsleden benoemd, het college is ge├»nstalleerd, een coalitieakkoord gesmeed, een raadsprogramma opgesteld, dossiers verdeeld en een grote groep schaduwfractieleden actief. Alle ingredi├źnten voor een succesvolle raadsperiode voor de CDA fractie Molenwaard zijn aanwezig.

Ambitie

De CDA fractie heeft de ambitie om meer nog dan in het verleden in contact te zijn met de CDA leden, inwoners en bedrijven van Molenwaard. Zichtbaarheid en benaderbaarheid zijn voor ons essentieel om het werk in de raad echt inhoud te kunnen geven. Het verwijt dat vaak gemaakt wordt, namelijk dat politici alleen in verkiezingstijd naar de burger toe komen zult u ons over 5 jaar niet kunnen maken. Hiervoor hebben wij u ook nodig. Ik wil u hierbij oproepen om ons voortdurend scherp te houden en te benaderen met uw opmerkingen, vragen en suggesties. Graag willen wij op onze beurt gebruik maken van uw kennis, expertise en van uw netwerk. Samen kunnen we meer per slot van rekening!

Samenwerken

Samenwerking is essentieel. Zeker nu, in tijden van crisis. Alleen kunnen we de uitdagingen van de nabije toekomst niet aan. Zo zijn we als CDA fractie van Molenwaard gesprekken gestart met CDA fracties in de regio hoe we om moeten gaan met de mega operatie van de decentralisaties (gedeelte van de AWBZ, de participatiewet en de Jeugdzorg). Ook zijn er goede contacten over deze onderwerpen met onze fractiegenoten in de Tweede Kamer.

Verkiezingsbeloften

Maar ook op andere onderwerpen uit het CDA verkiezingsprogramma zijn we druk bezig om samen met een scala aan partners resultaten te boeken. Wilt u meewerken met het realiseren van onze verkiezingsbeloften? Dan horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Arjan Kraijo