18 maart 2021

Aad Otto neemt afscheid van gemeenteraad

Nog een bekend gezicht vertrekt uit de Nieuwkoopse politiek. Na het vertrek van Oana Popa, neemt nu ook CDA raadslid Aad Otto afscheid van de gemeenteraad. Door verhuizing naar buurgemeente Kaag en Braassem moet ook Otto zijn zetel beschikbaar stellen aan de volgende kandidaat op de CDA kieslijst. Otto was in verschillende rollen betrokken bij de Nieuwkoopse politiek. Als raadslid, wethouder en regiovoorzitter heeft de CDA politicus veel belangrijke moment in de lokale politiek meegemaakt. Nu neemt hij afscheid.

Otto kijkt terug op een mooie periode binnen de lokale politiek: “Het werken in en voor de gemeente Nieuwkoop heb ik in de CDA fractie met veel plezier gedaan. Altijd realiserend dat je er niet voor jezelf zit maar voor het belang van alle inwoners. Met spijt in het hart neem ik afscheid maar de Gemeentewet is helder: Een gemeenteraadslid moet in de gemeente wonen”. Binnen de CDA fractie was Otto woordvoerder op het gebied van financiën, sport en daarnaast ook lid van de auditcommissie. Hij wordt geroemd om zijn scherpe debatten en kennis van zaken.

Fractievoorzitter Kees Egberts vindt het jammer dat Otto afscheid neemt van de CDA fractie: “Zijn bestuurlijke ervaring en kennis van gemeentefinanciën gaan wij zeker missen in de fractie. Ik kijk terug op een fijne samenwerking”. Aad Otto zal worden opgevolgd door Arie van Wijk. In de afgelopen periode was van Wijk al fractieassistent bij de christendemocraten.