25 maart 2021

Arie van Wijk opnieuw benoemd als raadslid

Op donderdag 18 maart is Arie van Wijk benoemd tot raadslid voor het CDA. Als gevolg van het vertrek van Aad Otto was een van de zetels vacant en moest het CDA op zoek naar een opvolger. Arie van Wijk is een vertrouwd gezicht in de gemeente. Hij was een groot deel van zijn carrière wijkagent in Nieuwkoop en omstreken en tot 2018 actief namens het CDA in de gemeente Nieuwkoop.

Toen Arie in 2018 weer op de CDA lijst verscheen,. was hij niet van plan om weer in de raad plaats te nemen. Naar eigen zeggen was plek 10 op de CDA lijst “een eervolle plek om het CDA zichtbaar te steunen”. Echter door het vertrek van Aad Otto, is door de CDA fractie een beroep gedaan op de ervaren politicus. “Ik ga met veel plezier op dit verzoek in. Ik zal het termijn voor het CDA afmaken en verder te bouwen aan het verder versterken van onze mooie gemeente” aldus van Wijk.

De CDA fractie is verheugd van Wijk weer terug te verwelkomen. “Door zijn ruime ervaring als gemeenteraadslid is het echt een versterking van het team” geeft fractievoorzitter Kees Egberts aan. “Er komen een aantal trajecten aan waar Arie al veel ervaring mee heeft. Bijvoorbeeld bij de komende aanbesteding van de jeugdzorg, is het fijn om iemand met dit soort ervaring binnen het team te hebben.” sluit Egberts af.