24 april 2018

CDA stapt in coalitie met SBN en NN!

Vandaag om 16:00 uur is het coalitieakkoord “Verbinden, vertrouwen, vooruitgaan” gepresenteerd door het CDA, Samen Beter Nieuwkoop en Natuurlijk Nieuwkoop. Het doel van de coalitie van Samen Beter Nieuwkoop, CDA en Natuurlijk Nieuwkoop is om te verbinden, te leren, te vernieuwen en gewoon doen.

In de afgelopen twee weken is door de partijen hard gewerkt om op korte termijn tot een akkoord te komen. “Er ligt een aantal grote uitdagingen te wachten op het nieuwe college. Wij willen zo snel mogelijk aan de slag om tot een oplossing te komen.” geeft CDA fractievoorzitter Kees Egberts aan. “Met deze partijen hebben we de nodige slagkracht, maar bovenal het vertrouwen om samen met de inwoners aan het werk te gaan. We zijn echt trots op het resultaat!”

De coalitie wil op een andere manier gaan werken door meer professionele ruimte te geven aan maatschappelijke ideeën en initiatieven uit de samenleving. “We hebben het maatschappelijk middenveld nodig en zijn met elkaar verantwoordelijk. Daarbij hoort dat zij op ons kunnen bouwen en wij iets van hen mogen verwachten. Wij staan voor vertrouwen geven, transparantie bieden en daadkracht tonen.” aldus CDA wethouderskandidaat Antoinette Ingwersen. “Het was de kern van onze campagne: betrouwbaar bestuur. Daar gaan wij 4 jaar aan bouwen. Sterk, betrouwbaar en daadkrachtig bestuur.”

Op donderdag 26 april zal het coalitieakkoord in de gemeenteraad worden behandeld en zullen de wethouders van de partijen worden geïnstalleerd. Klik hier om het volledige akkoord te lezen.