10 maart 2021

CDA stelt vragen over lange wachttijden afval brengstation

De laatste tijd wordt het Afval Brengstation in Nieuwveen zodanig druk bezocht dat er lange wachttijden ontstaan. Afgelopen week waren wachttijden van 45 minuten tot een uur geen uitzondering. Door de corona-maatregelen is het aantal bezoekers die tegelijkertijd kunnen worden toegelaten beperkt, waardoor de capaciteit van het afval brengstation lager is. Het CDA heeft vragen gesteld over deze oplopende wachttijden en welke oplossingen hiervoor zijn.

Volgens CDA’er Arie van Wijk zorgt deze situatie niet alleen tot lange wachtrijen en irritatie, maar ook voor mogelijk afval dumpingen. “Als we de gemeente schoon en netjes willen houden, moet er wel voldoende mogelijkheid zijn om het afval weg te brengen” aldus van Wijk. Door de langere wachttijden, is dat nu niet mogelijk.

Ook aan het begin van de corona maatregelen heeft het CDA al aandacht gevraagd voor de te lange wachttijden bij het afval brengstation. Toen waren de wachttijden ook opgelopen of soms wel 1 uur. Na deze vragen heeft de gemeente besloten de openingstijden tijdelijk te verlengen. Wat de actie van gemeente nu zal zijn, is nog niet bekend.