Intratuin Ter Aar
15 februari 2018

CDA tegen extra winkelcentrum in Ter Aar

De afgelopen tijd is er al veel discussie geweest over een uitbreiding van de Intratuin met mogelijk een supermarkt. Op basis van het bestemmingsplan en de openbare aanvragen lijkt de Intratuin namelijk te mogen gaan uitbreiden. Nu heeft ook het CDA duidelijk stelling genomen tegen de komst van een extra winkelcentrum in Ter Aar.

Volgens Kees Egberts, lijsttrekker van het CDA is dit een ongewenste ontwikkeling voor Ter Aar: “Een nieuwe supermarkt kan schadelijk zijn voor de huidige ondernemers en winkels in Ter Aar. De kleinere winkels gaan het heel zwaar krijgen als er nog meer concurrentie komt. Zeker nu de Vlinder wordt verplaatst, hebben we een kans om het centrum een nieuwe impuls te geven. Deze ontwikkeling maakt dat veel moeilijker. ”.

Niet alleen het CDA, maar ook de Verenigde Ondernemers Nieuwkoop (VON) heeft zich tegen dit plan uitgesproken. Net als het CDA wil de ondernemerskoepel juist het centrum van Ter Aar versterken in plaats van opknippen. In de komende raadsvergadering worden er vragen aan het college gesteld over deze recente ontwikkelingen in Ter Aar.