06 april 2018

Kees Egberts nieuwe fractievoorzitter CDA!

Daags na de verkiezingen heeft de nieuwe fractie van het CDA haar nieuwe fractievoorzitter gekozen. Kees Egberts is unaniem gekozen om de komende 4 jaar de nieuwe fractie te mogen gaan leiden. Egberts was in de afgelopen verkiezingen ook de lijsttrekker voor de Christendemocraten en neemt dan nu het stokje over van Nicolette Oosterhof.

“Het is een enorme eer om zo’n mooi team te mogen leiden. We hebben heel veel verjonging in de fractie, wat het alleen nog maar mooier maakt om voortvarend aan de slag te gaan.” aldus Egberts. “Wij staan voor eerlijke en duidelijke politiek die van doorzetten houdt, maar we mogen elkaar nooit uit het oog verliezen. Zo zul je ons ook leren kennen de komende 4 jaar”

Vertrekkend fractievoorzitter Oosterhof is zeer enthousiast over de nieuwe fractievoorzitter: “Hij heeft in de afgelopen jaren bewezen een bewogen, maar vooral betrouwbaar politicus te zijn. Ik ben heel trots dat ik het stokje aan Kees mag overdragen. Hij gaat het zeker weten geweldig doen!”.

Hiervoor heeft Egberts 4 jaar in de gemeenteraad gezeten, met al 4 jaar ervaring als fractieassistent op zak. De overige fractieleden van het CDA zijn: Antoinette Ingwersen, Leon Zoet, Oana Popa en Brent Wijshijer. Daarnaast versterken Henk Bakker en Nick Draper het team als fractieassistenten.