29 november 2017

Mix van vernieuwing en ervaring op lijst CDA Nieuwkoop

Kees Egberts uit Ter Aar is gekozen tot lijsttrekker van het CDA Nieuwkoop bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Naast het huidige CDA-raadslid Leon Zoet, die op nummer 3 staat, heeft de top-5 verder drie nieuwe gezichten: Oana Popa uit Nieuwkoop en Brent Wijshijer uit Ter Aar zijn jonge CDA-talenten uit het Young Potential programma, en Antoinette Ingwersen uit Nieuwveen op positie 2 brengt een grote portie bestuurlijke ervaring mee, onder meer vanuit haar laatste functies als Politiecommissaris en Sectorhoofd van de Politieacademie. De lijst bestaat verder uit bekende en nieuwe CDA’ers uit alle kernen van de gemeente Nieuwkoop en wordt afgesloten met als lijstduwers de huidige fractievoorzitter Nicolette Oosterhof uit Noordeinde en oud-wethouder Trudy Veninga uit Zevenhoven.

Het CDA-team gaat op pad met het verkiezingsprogramma “Vertrouwde omgeving”, dat eveneens door de ledenvergadering werd vastgesteld. Het programma heeft als speerpunten het versterken van levendige kernen, het faciliteren van het verenigingsleven en vrijwilligersorganisaties, en specifieke ondersteuning voor jongeren (zoals onderwijs en werk) en ouderen (zoals veiligheid en zorg).

Hans Disch, voorzitter CDA Nieuwkoop: “We zijn met z’n allen enorm trots op dit vernieuwende en kleurrijke CDA-team, dat diepgeworteld is in alle kernen van onze gemeente. Het team is een mooie mix van vernieuwing en ervaring, en combineert totaal verschillende persoonlijke achtergronden in één visie op onze maatschappij en lokale samenleving. Ons programma bevat concrete maatregelen die Nieuwkoop sterker maken, die verbindingen leggen tussen mensen en organisaties in onze gemeente, en die verder bouwen aan een vertrouwde omgeving.”

Kees Egberts, lijsttrekker CDA Nieuwkoop: “Met dit superteam gaan we als CDA voor een mooie uitslag, die ons de kans biedt om onze politieke doelen voor alle Nieuwkopers, jong en oud, te realiseren. We willen in de komende jaren onze betrouwbare en stabiele koers doorzetten en verantwoordelijkheid nemen voor het bestuur van onze mooie gemeente. Met dit team en dit programma kunnen we vol gáán voor het winnen van het vertrouwen van de burgers en de kiezers van de gemeente Nieuwkoop.”